Obecność Tootiny na rynku w branży dziecięco-zabawkowej oraz medycznej sięga lat 90 poprzedniego wieku. Działalność rozpoczęła się od produkcji artykułów higienicznych pod własną marką i ich dystrybucji. Z czasem Tootiny rozszerzyla działalność o reprezentowanie znanych zagranicznych marek używając rozbudowanej wcześniej sieci dystrybucji. Firma dobrala portfolio produktów, które odpowiadają kryteriom firmy, a jednocześnie Tootiny jako osobom prywatnym oraz konsumentom. Firma nie oferuje nic czego sami nie chcielib używać lub podarować najbliższym.

Innowacja, jakość, profesjonalizm to niektóre z cech, które Tootiny stara się, aby były kojarzone przez partnerów z firmoy i asortymentem firmy. Tootiny stawia na długofalowe relacje szukając partnerów z tym samym nastawieniem do współpracy. Głównym rynkiem zbytu jest Polska, jednak z własnymi markami firma rozszerza obszar do coraz większej ilości rynków zagranicznych.